Авраамиев Богоявленский женский монастырь

Авраамиев Богоявленский женский монастырь

Авраамиев Богоявленский женский монастырь

СВЯТИТЕЛЬ ИСАИЯ ЕПИСКОП РОСТОВСКИЙ

Исаия (+ 1090), епископ Ростовский, чудотворец, святитель Память 15 мая, в Соборах всех прпп. отцов Киево-Печерских, а также Киевских и Ростово-Ярославских святых Родом из Киевской области. Был иноком Киево-Печерского монастыря. В монашество пострижен в Киево-Печерском монастыре прп. Феодосием Печерским. Превзошел многих подвижников в посте, молитве и многих добродетелях. В 1062 году по просьбе вел. князя Изяслава Ярославича он был послан прп. Феодосием на игуменство в монастырь св. мученика Димитрия, основанный вел. князем. Там он провел 15 лет, "подражая жизни ангельской". В 1077 или 1078 году был хиротонисан митрополитом Иоанном во епископа Ростовского. Еще при жизни епископ Исаия прославился святостью и чудотворениями. Как передает его житие, он чудесно был перенесен Ангелом в Киев для участия в освящении великой церкви Печерской, совершавшееся 14 августа 1089 г. - "во едином часе ста в граде Киеве". 15 мая 1090 г. мирно скончался в г. Ростове. 23 мая 1164 года в строящемся наново Ростовском Успенском соборе были обретены нетленными мощи святителей Ростовских Леонтия и Исаии.

Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Свя­ти­тель Ис­а­ия ро­дил­ся неда­ле­ко от Ки­е­ва в се­мье бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей и был вос­пи­тан в пра­во­слав­ной ве­ре. В юные го­ды он оста­вил су­ет­ность ми­ра и при­шел в Ки­е­во-Пе­чер­ский мо­на­стырь, где был по­стри­жен пре­по­доб­ным Фе­о­до­си­ем в мо­на­ше­ство. Ис­пы­ты­вая го­ря­чую лю­бовь к Спа­си­те­лю, мо­ло­дой инок жил в стро­гих и су­ро­вых по­дви­гах по­ста и мо­лит­вы. При этом он был кро­ток, сми­ре­нен, по­слуш­лив, нес­тя­жа­те­лен, бра­то­лю­бив, воз­дер­жа­ни­ем и тер­пе­ни­ем умерщ­влял плот­ские стра­сти. И бла­го­да­ря доб­ро­де­те­лям муд­ро­сти, ду­хов­но­го му­же­ства и це­ло­муд­рия, пом­ня сло­ва древ­не­го стар­ца: «Кре­пость в че­ло­ве­ке за­ви­сит не от при­ро­ды че­ло­ве­ка, ко­то­рая под­вер­же­на пе­ре­ме­нам, но от ре­ши­тель­но­го на­ме­ре­ния, укреп­лен­но­го по­мо­щью Бо­жи­ей», он по­сто­ян­но ду­хом воз­но­сил­ся к гор­не­му Иеру­са­ли­му.

 

Сла­ва о по­дви­гах юно­го Ис­а­ии ско­ро рас­про­стра­ни­лась за пре­де­лы оби­те­ли. И ко­гда скон­чал­ся Вар­ла­ам, пер­вый игу­мен мо­на­сты­ря, по­стро­ен­но­го на кня­же­ском дво­ре во имя св. ве­ли­ко­му­че­ни­ка Ди­мит­рия, то Ки­ев­ский ве­ли­кий князь Изя­с­лав Яро­сла­вич про­сил се­бе, как ве­ли­кий дар, у бла­жен­но­го Фе­о­до­сия Ис­а­ию в на­сто­я­те­ли оби­те­ли. И в 1065 го­ду, по бла­го­сло­ве­нию пре­по­доб­но­го Фе­о­до­сия, свя­той Ис­а­ия был воз­ве­ден в игу­ме­ны. Бла­жен­ный, при­няв этот вы­со­кий сан, был бла­го­ис­кус­ным для бра­тии на­став­ни­ком и доб­рым пас­ты­рем сло­вес­но­го ста­да. Став игу­ме­ном, он по­мыш­ляя все­гда о Гос­по­де, про­дол­жал пре­бы­вать в сми­ре­нии, мо­лит­вен­ном и те­лес­ном тру­де. Ви­дя у се­бя в мо­на­сты­ре та­ко­го свя­то­го му­жа, князь Изя­с­лав ра­до­вал­ся ду­хом и бла­го­да­рил Гос­по­да и пре­по­доб­но­го Фе­о­до­сия, бла­го­сло­вив­ше­го Ис­а­ию на игу­мен­ство в мо­на­сты­ре св. Ди­мит­рия.

Пре­по­доб­ный Ис­а­ия, как пре­успев­ший в бла­го­че­стии и ис­пол­нен­ный Бо­же­ствен­ной бла­го­да­ти, при­ни­мал уча­стие в 1078 го­ду в со­бор­ной мо­лит­ве Пе­чер­ских стар­цев о пре­льщен­ном бе­сом по­движ­ни­ке Ни­ки­те (впо­след­ствии епи­ско­пе Нов­го­род­ском). Но для ве­ли­ко­го све­тиль­ни­ка по­сле по­дви­га на­сто­я­тель­ства в оби­те­ли, и по­сле де­ся­ти­лет­не­го игу­мен­ства пред­сто­я­ло апо­столь­ское слу­же­ние. В том же 1078 го­ду по­сле смер­ти свя­ти­те­ля Леон­тия, епи­ско­па Ро­стов­ско­го, свя­той Ис­а­ия был воз­ве­ден на Ро­стов­скую епи­скоп­скую ка­фед­ру. В то вре­мя Ро­стов­ская епар­хия за­ни­ма­ла об­шир­ное про­стран­ство. В нее вхо­ди­ли Яро­слав­ская, Вла­ди­мир­ская, Ни­же­го­род­ская, Ко­стром­ская, Во­ло­год­ская и ча­стич­но Мос­ков­ская, Твер­ская, Оло­нец­кая зем­ли. Язы­че­ские на­ро­ды это­го края бы­ли под­вер­же­ны мно­же­ству суе­ве­рий, кро­ва­вых обы­ча­ев, га­да­ний и ча­ро­действ. Мно­го по­тру­дил­ся доб­рый пас­тырь Леон­тий для про­све­ще­ния об­ла­сти Ро­стов­ской, но еще мно­го на­шел там языч­ни­ков доб­лест­ный его пре­ем­ник. По­это­му свя­ти­тель Ис­а­ия, ска­за­но в древ­нем жи­тии его, «най­дя лю­дей но­во­про­све­щен­ных, еще не утвер­див­ших­ся в ве­ре, усерд­но на­по­ял их уче­ни­ем сво­им». Он с мис­си­ей апо­столь­ской про­по­ве­ди о Хри­сте Иису­се об­хо­дил Ро­сто­во-Яро­слав­ские пре­де­лы, всю­ду «идоль­скую лесть по­па­ляя» и бес­страш­но сжи­гая язы­че­ских ку­ми­ров. Ели­цы во Хри­ста кре­сти­сте­ся, во Хри­ста об­ле­ко­сте­ся (Гал.3,27), – про­из­но­сил свя­ти­тель, умо­ляя хри­сто­име­ни­тое ста­до свое быть креп­ким в ве­ре и в жиз­ни под­ра­жать Хри­сту.

 

В од­ной сти­хи­ре пре­крас­но вы­ра­жен дух слу­же­ния св. Ис­а­ии: «Что тя на­ре­чем, свя­ти­те­лю? Ан­ге­ла, яко без­п­ло­тен на зем­ли по­жил еси, апо­сто­ла, яко на­учил еси бла­го­ве­рию рос­сий­ския кон­цы, му­че­ни­ка же, яко Хри­ста ра­ди до смер­ти под­ви­зал­ся еси, об­ра­щая лю­ди от тьмы нече­стия и при­во­дя их на па­жить бо­го­ра­зу­мия».

 

Уте­ше­ни­ем свя­ти­те­ля Ис­а­ии бы­ло уча­стие в его слу­же­нии ве­ли­ко­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Мо­но­ма­ха. На сред­ства ве­ли­ко­го кня­зя был по­стро­ен в Ро­сто­ве Ве­ли­ком со­бор в честь Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, в ко­то­ром бы­ла по­став­ле­на чу­до­твор­ная ико­на, на­пи­сан­ная пре­по­доб­ным Али­пи­ем Ки­е­во-Пе­чер­ским (па­мять 17/30 ав­гу­ста). Свя­ти­тель Хри­стов Ис­а­ия с лю­бо­вью от­но­сил­ся к бед­ным, ни­щим и всем нуж­дав­шим­ся. Гос­подь про­слав­лял Сво­е­го угод­ни­ка, со­вер­шая через него мно­гие зна­ме­ния и чу­де­са.

 

При бла­го­че­сти­вой дер­жа­ве ве­ли­ко­го кня­зя ки­ев­ско­го Все­во­ло­да Яро­сла­ви­ча, ко­гда на­ста­ло вре­мя освя­ще­ния ве­ли­кой со­бор­ной церк­ви Ки­е­во-Пе­чер­ской оби­те­ли, скор­бен был мит­ро­по­лит Иоанн, что не успел со­брать на тор­же­ство сие бо­го­лю­би­вых епи­ско­пов по даль­не­му рас­сто­я­нию их ка­федр. Но бла­го­че­сти­вое его же­ла­ние ис­пол­ни­ли Ан­ге­лы Бо­жии, по­сы­ла­е­мые на служ­бу че­ло­ве­кам для их спа­се­ния. И се­му бла­жен­но­му Ис­а­ии пред­стал в об­ра­зе юно­ше­ском свет­лый Ан­гел и воз­ве­стил о дне освя­ще­ния хра­ма. Немед­лен­но со­брал­ся в путь бо­го­лю­би­вый епи­скоп и был участ­ни­ком ду­хов­но­го тор­же­ства, спо­спе­ше­ству­е­мый си­лою свы­ше, для ко­то­рой нет вре­ме­ни и про­стран­ства. Сам он, ди­вясь чуд­но­му сво­е­му странст­вию, по­ве­дал о том мит­ро­по­ли­ту всея Ру­си Иоан­ну, го­во­ря, что не смел ослу­шать­ся по­ве­ле­ния его и не прий­ти на освя­ще­ние хра­ма. Изу­мил­ся пер­во­свя­ти­тель се­му та­ин­ствен­но­му зо­ву, ибо ни­ко­го не успел по­слать для при­гла­ше­ния епи­ско­пов; див­ное сие стран­ство­ва­ние бы­ло пло­дом по­слу­ша­ния и рев­но­сти к церк­ви Бо­жи­ей. Три епи­ско­па: Ис­а­ия Ро­стов­ский, Лу­ка Бел­го­род­ский, Иоанн Чер­ни­гов­ский – бы­ли со­слу­жи­те­ля­ми мит­ро­по­ли­та Иоан­на при освя­ще­нии «небе­си по­доб­ной» церк­ви Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы 14 ав­гу­ста 1089 го­да, и с ра­до­стью ду­хов­ной воз­вра­тил­ся Ис­а­ия к сво­ей пастве, ко­то­рая при­ня­ла его с ве­ли­ким тор­же­ством, как прис­но­го от­ца сво­е­го.

 

Не бо­лее го­да по­сле то­го пас свою паст­ву Ро­стов­скую свя­ти­тель Ис­а­ия. Он скон­чал­ся в ми­ре в ле­то от Рож­де­ства Хри­сто­ва 1090, ме­ся­ца мая 15 дня, по­сле три­над­ца­ти­лет­не­го епи­скоп­ства, по­сре­ди пла­ча на­род­но­го. И те же Ан­ге­лы, ко­то­рые пе­ре­но­си­ли его для освя­ще­ния Пе­чер­ской церк­ви, пе­ре­нес­ли его ду­шу в са­мые небе­са в веч­ность.

 

В 1164 го­ду свя­той бла­го­вер­ный князь Ан­дрей Бо­го­люб­ский за­ло­жил в Ро­сто­ве Ве­ли­ком но­вый ка­мен­ный храм вме­сто по­стра­дав­ше­го от по­жа­ра в 1160 го­ду де­ре­вян­но­го. При рас­коп­ке фун­да­мен­та под юж­ной сте­ной бы­ли об­ре­те­ны мо­щи свя­ти­те­ля Ис­а­ии. Го­во­рит древ­нее пре­да­ние и ле­то­пись: «На­шли гроб бла­жен­но­го Ис­а­ии, от­крыв его, уви­де­ли одеж­ду и те­ло свя­ти­те­ля нетлен­ны­ми и про­сла­ви­ли Бо­га, Ко­то­рый бла­го­во­лил про­сла­вить угод­ни­ка Сво­е­го не толь­ко в жиз­ни, но и по смер­ти; сколь­ко лет про­шло, а одеж­да и те­ло бла­жен­но­го оста­лись непри­кос­но­вен­ны­ми для тле­ния». Мо­щи свя­ти­те­ля по­ста­ви­ли то­гда в церк­ви св. Иоан­на, и так как ка­мен­ный храм ед­ва был окон­чен, как об­ру­шил­ся, то они пе­ре­не­се­ны в со­бор уже в 1231 го­ду и по­ло­же­ны с пра­вой сто­ро­ны в при­тво­ре.

 

Мо­щи св. Ис­а­ии в пер­вый раз бы­ли об­ре­те­ны вме­сте с мо­ща­ми св. Леон­тия 23 мая 1164 го­да. И с то­го же вре­ме­ни, как вид­но из жи­тия прп. Фе­о­до­сия, «и та­мо чтут его со свя­ты­ми», на­род чтил св. Ис­а­ию за свя­то­го.

 

Но с те­че­ни­ем мно­гих лет утра­ти­лась па­мять о чу­де­сах его, так что да­же ни­ко­гда не воз­жи­га­ли све­тиль­ни­ка над его гро­бом, ни­ко­гда не при­хо­дил свя­щен­ник с фимиа­мом по­ка­дить над ним, ибо са­мый при­твор все­гда был за­клю­чен. Не по­до­ба­ло, од­на­ко, столь ве­ли­ко­му све­тиль­ни­ку оста­вать­ся под спу­дом. По ру­ко­пис­но­му жи­тию, «ар­хи­епи­скоп со­бор­ной церк­ви, ви­дя, что об­раз св. Ис­а­ии все по­чи­та­ют и по­кло­ня­ют­ся ему, а гроб его (в при­тво­ре со­бо­ра) в небре­же­нии, со­зы­ва­ет 17 мая свя­щен­ни­ков и ка­са­ет­ся чу­до­нос­но­го гро­ба пре­чуд­но­го от­ца – пе­ре­но­сит его от­ту­да в 1474 го­ду и по­ла­га­ет в но­вом гро­бе с че­стью, близ юж­ных две­рей, где и ныне он по­да­ет ис­це­ле­ние». Пер­вым ар­хи­епи­ско­пом Ро­сто­ва был в 1390 го­ду Фе­о­дор. И цер­ков­ное по­чи­та­ние св. Ис­а­ии на­ча­лось с 1474 го­да, со вре­ме­ни пе­ре­не­се­ния мо­щей в храм; к то­му же вре­ме­ни от­но­сит­ся и пер­вое пись­мен­ное из­ло­же­ние его жи­тия. В 1722 го­ду они бы­ли пе­ре­ло­же­ны в се­реб­ря­ную гроб­ни­цу.

 

25 ап­ре­ля 1920 года по по­ста­нов­ле­нию X Ро­стов­ско­го уезд­но­го съез­да со­ве­тов, несмот­ря на про­те­сты ве­ру­ю­щих, мо­щи святого Ис­а­ии вме­сте с мо­ща­ми свя­ти­те­лей Иг­на­тия и Ди­мит­рия (Са­ви­ча (Туп­та­ло)), преподобного Ав­ра­амия Ро­стов­ско­го и преподобной. Ев­фро­си­нии По­лоц­кой без об­ла­че­ний бы­ли вы­став­ле­ны в цен­тре Успен­ско­го со­бо­ра. Через неде­лю ра­ки с мо­ща­ми свя­тых вер­ну­лись на свои ме­ста. Впо­след­ствии мо­щи свя­ти­те­ля на­хо­ди­лись в де­ре­вян­ной ра­ке в за­кры­том Успен­ском со­бо­ре. В кон­це 80-х годов XX в. часть мо­щей бы­ла пе­ре­ве­зе­на в Тро­и­це-Сер­ги­е­ву лав­ру, часть пе­ре­да­на Яро­слав­ско­му и Ро­стов­ско­му ар­хи­епи­ско­пу Пла­то­ну (Удо­вен­ко). В на­сто­я­щее вре­мя чест­ная гла­ва св. Ис­а­ии хра­нит­ся в Се­ра­пи­о­но­вой па­лат­ке в лав­ре, а часть мо­щей по­чи­ва­ет в ро­стов­ском Успен­ском со­бо­ре, в ков­че­ге, пе­ре­дан­ном 5 июня 1999 г. из епар­хи­аль­но­го управ­ле­ния Яро­слав­ским и Ро­стов­ским ар­хи­епи­ско­пом Ми­хе­ем (Хар­ха­ро­вым).

 

В «Ико­но­пис­ном под­лин­ни­ке» при­во­дит­ся опи­са­ние внеш­не­го об­ли­ка свя­то­го: «Иже во свя­тых отец наш Ис­а­ия епи­скоп, Ро­стов­ский чу­до­тво­рец, по­до­би­ем рус, бра­да аки Вла­си­е­ва, от ушей по­ши­ре, ри­зы свя­ти­тель­ския, сак­кос пра­зе­ле­ный и омо­фор, на гла­ве кло­бук бе­лый, в ру­ках Еван­ге­лие».

КАНОН СВЯТИТЕЛЮ ИСАИИ РОСТОВСКОМУ

Пе́снь 1.

 

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Твоего́, Христе́, уго́дника, блаже́ннаго Иса́ию, пе́ти ми́ жела́ющу, моли́твами его́, я́ко Бо́г, осия́ние Всесвята́го Ду́ха да́руй ми́ и све́т прему́дрости Твоея́, да досто́йно воспою́ того́ чудеса́.

 

Прииди́те, ве́рнии, церко́внаго свети́льника, и столпа́ непоколеби́ма, и правосла́вия учи́теля, и благоче́стия пропове́дника, блаже́ннаго Иса́ию достохва́льными пе́сньми почти́м.

 

Я́ко святи́тель ве́рен и па́стырь и́стинный Росто́вския Це́ркве бы́в и слове́снаго ста́да Христо́ва, но́вых люде́й неле́стный учи́тель яви́лся еси́, блаже́нне Иса́ие, и́хже научи́л еси́ сла́вити Бо́жия вели́чия.

 

Богоро́дичен: Мари́ю Чи́стую, прииди́те вси́, воспое́м, еди́ну, украси́вшую челове́чество и ро́ждшую Бо́га воплоще́нна, Де́ву же пребы́вшую неврежде́нну.

 

Пе́снь 3.

 

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

 

Глаго́лы боже́ственными, де́лы же и уче́нии пресла́вными по всему́ уподо́бися пресла́вным апо́столом и обтече́ всю́ Росси́йскую зе́млю, и́дольскую ле́сть попаля́я, просвеща́я же ве́рных сердца́ благода́тию.

 

От младе́нства Христа́ вожделе́в, кра́сная ми́ра сего́ вся́ уме́ты вмени́л еси́, по апо́столу, о́тче, вы́шних ища́, Христо́вою же благода́тию святи́тельства сподо́бился еси́ и Росто́ву па́стырь но́вым лю́дем посыла́ешися, и́хже и научи́л еси́ и на небесе́х венцы́ сла́вы восприя́л еси́.

 

Свята́го Ду́ха благода́тию и́дольское изоста́вшее нече́стие до конца́ потреби́л еси́ в Росси́йстей земли́, побо́рник вои́стинну правосла́вия яви́вся кре́пкий. Те́м просвети́л еси́ твои́ми уче́нии Росси́йския концы́.

 

Богоро́дичен: Пое́м, Де́во Богома́ти, па́че естества́ рождество́ Твое́ и Твою́ нетле́нную чистоту́, и́бо в Тебе́ во еди́но сочета́ся де́вство и рождество́.

 

Седа́лен, гла́с 8.

 

От мирски́я молвы́ избежа́в, и Христо́во и́го восприи́м, и за́поведи соверши́в, па́стырь оби́тели быва́еши, пото́м же и на святи́тельском седа́лищи се́д, богоуго́дно пожи́л еси́ и, лю́ди правосла́вию научи́в, на Небеса́ восте́кл еси́, у престо́ла Вседержи́теля со А́нгелы предстоя́, святи́телю блаже́нне, моли́ся о рабе́х твои́х.

 

Богоро́дичен: О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тва́рь, а́нгельский собо́р и челове́ческий ро́д, освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, де́вственная похвало́, из Нея́же Бо́г воплоти́ся и Младе́нец бы́сть пре́жде ве́к сы́й Бо́г на́ш, ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́ и чре́во Твое́ простра́ннее небе́с соде́ла. О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тва́рь, сла́ва Тебе́.

 

Пе́снь 4.

 

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

 

Седя́ща во сла́ве Го́спода проро́к Иса́ия дре́вле узре́в и от серафи́ма клеща́ми у́гль прии́м, очи́стися. Ты́ же, святи́телю, всегда́ Го́сподеви предстои́ши со мно́жеством безпло́тных и, серафи́мом подо́бяся, я́коже клеща́ми, твои́ми рука́ми те́ло Христо́во прие́млеши и ве́рным подае́ши, непреста́нно вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

 

Любо́вию Бо́жиею па́че огня́ распала́емь, о́тче, обходя́ гра́ды и ве́си в Росто́встей и Су́ждальстей о́бласти, и́дольская ка́пища разоря́я, це́ркви же созида́я, лю́ди научи́л еси́ пе́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

 

Пресла́вный и чу́дный Лео́нтий, я́ко благоцвету́щь са́д, насади́ Росто́вския лю́ди, просвети́в и́х святы́м креще́нием. Ты́ же, блаже́нне, до конца́ си́х напои́л еси́ твои́м уче́нием и ко Христу́, я́ко зре́л пло́д, прине́сл еси́, с весе́лием вопия́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

 

Богоро́дичен: От ма́терних пеле́н чи́сто житие́ име́л еси́, блаже́нне, и сего́ ра́ди Пречи́стыя Богоро́дицы изря́дный служи́тель бы́в, Сию́ возвели́чил еси́ в Росси́йских страна́х и научи́л еси́ пе́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Пречи́стая.

 

Пе́снь 5.

 

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

 

Удивля́ется святи́тель, кня́зь же и вси́ лю́дие ско́рому твоему́ прише́ствию ко освяще́нию Пречи́стыя це́ркве: а́нгелом бо зва́н бы́л еси́ и о́блаком носи́мь, я́коже дре́вле апо́столи, на успе́ние Бо́жия Ма́тере. Те́мже тя́ все́м воспева́ющим ми́р подава́еши.

 

Удиви́шася а́нгельстии чи́нове пресла́вному твоему́ житию́, ка́ко в бре́ннем телеси́ безпло́тнаго врага́ победи́л еси́, блаже́нне, и, возду́шными те́мными князьми́ не удержа́н бы́в, престо́ла Христо́ва дости́гл еси́ к превы́шним си́лам, и отту́ду ми́р на́м подава́еши.

 

Удивля́ются христоимени́тии лю́дие, егда́ обрето́ша пречестно́е твое́ те́ло, е́же мно́гими ле́ты земле́ю покрове́но, и яви́ся, я́коже златоза́рное со́лнце, чуде́с лучи́ испуща́я и просвеща́я ве́рных сердца́, и воспева́ющим Го́сподеви ми́р подава́еши.

 

Богоро́дичен: Умилосе́рдися, Влады́чице, на непотре́бныя Твоя́ рабы́ и не преда́ждь на́с в ру́це пога́ных гре́х ра́ди на́ших, но моли́тв на́ших не пре́зри, во Твою́ це́рковь притека́ющим и вопию́щим Ти́, ми́р подаю́щи.

 

Пе́снь 6.

 

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боже́ственною благода́тию укрепля́емь, апо́столом ревни́тель бы́в, Росси́йския вся́ концы́ научи́л еси́ благоче́стию и вся́ нечести́вая уче́ния до конца́ потреби́л еси́. Те́мже твою́ па́мять све́тло пра́зднуем.

 

Гро́б честна́го твоего́ телесе́ иногда́ в небреже́нии бы́сть, и от святи́теля, тво́й престо́л держа́щаго и к тебе́ любо́вь показу́юща, отту́ду прено́сится, я́вственно ны́не полага́ется, источа́ющий исцеле́ния все́м.

 

И́же всегда́ к ра́це моще́й твои́х приступа́юще, любе́зно ту́ целу́ем и от души́ вопие́м ти́: святи́телю блаже́нне Иса́ие, моли́ся приле́жно за гра́д и лю́ди, и ско́рбь на́шу в ра́дость претвори́, и грехо́в проще́ние испроси́.

 

Богоро́дичен: Притеце́м, ве́рнии, в це́рковь Бо́жия Ма́тере и, ве́рно моля́щеся, возопие́м Е́й: поми́луй, Влады́чице, Твое́ достоя́ние и от вра́г изба́ви уго́дника Твоего́ Иса́ии моли́твами.

 

Конда́к, гла́с 3.

 

Я́ко гро́м, возгреме́л еси́ боже́ственными твои́ми уче́нии в Росси́йстей земли́ и яви́лся еси́ свети́льник пресве́тел, осия́я све́том богоразу́мия, Иса́ие блаже́нне. Те́мже вопие́м ти́: Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно о все́х на́с.

 

И́кос:

 

Прииди́те, богоизбра́ннии христоимени́тии собо́ри, похва́лим ны́не и пе́сньми почти́м светоно́сную па́мять пречу́днаго отца́, блаже́ннаго Иса́ии, апо́столом ра́внаго, благоче́стия пропове́дника, наста́вника же и учи́теля Росси́йскому язы́ку: яви́ бо ся́, я́ко свети́льник незаходи́мый, во тме́ су́щим неве́дения, и все́х возводя́ к боже́ственней высоте́, и на па́житех зако́на живоно́снаго те́х упасе́, и исцеле́ний луча́ми все́х просвеща́я. Те́мже мо́лим тя́ ны́не: облиста́й в сердца́ ра́б твои́х незаходи́мый све́т ра́зума, Христо́в уго́дниче, и моли́ непреста́нно о все́х на́с.

 

Пе́снь 7.

 

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

 

Не слу́жат ктому́ Росси́йстии сы́нове тме́ пре́лести, но тобо́ю, о́тче, и́стинный богоразу́мия све́т позна́ша и, непреста́нно ра́дующеся, ны́не Христу́ вопию́т: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

 

Пра́зднует Це́рковь че́стно твое́ преставле́ние: житие́ бо благоче́стно на земли́ соверши́л еси́, чу́дне, и пло́д стори́чествующий Влады́це твоему́ прине́сл еси́, и от Него́ прия́л еси́ венцы́ сла́вы неизрече́нныя, непреста́нно вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

 

И́же во искуше́ниих и ско́рбех су́щии, к ра́це моще́й твои́х притека́юще, прие́млют честна́я исцеле́ния от я́же в тебе́ Боже́ственныя благода́ти и непреста́нно Христу́ вопию́т: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

 

Богоро́дичен: Укрепи́, Влады́чице, сла́вящия Тя́ ве́рныя лю́ди на проти́вныя враги́, я́ко Дави́да на Голиа́фа, да, веселя́щеся, вопие́м Ти́: ра́дуйся, покро́ве святы́й и Засту́пнице гра́ду на́шему.

 

Пе́снь 8.

 

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

 

Блаже́нную жи́знь пожи́л еси́ в житии́ сы́й, и со святи́тельскими ли́ки у престо́ла Христо́ва, ра́дуяся, предстои́ши, боже́ственное насле́див наслажде́ние, и непреста́нно вопие́ши: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

 

Боже́ственнаго Ду́ха благода́ть име́я в души́ твое́й, блаже́нне Иса́ие, обте́кл еси́ Росси́йскую зе́млю, я́ко мо́лния, разсева́я Бо́жие сло́во во все́х страна́х, просвеща́я все́х и науча́я: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

 

Слове́сныя плоды́ Го́сподеви принося́, Иса́ие прему́дре, озари́л еси́ твое́й па́стве све́т богоразу́мия, и нечести́вая уста́ загради́л еси́ пра́щею богодохнове́нных слове́с твои́х, и я́сно все́м пропове́дал еси́: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

 

Богоро́дичен: На благодея́ние челове́ком Сло́во воплоти́тися изво́ли, де́вства бо врата́ про́йде я́ко Госпо́дь и Богоро́дицу показа́. Те́м зове́м: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

 

Пе́снь 9.

 

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

 

Кто́ мо́жет, блаже́нне, по достоя́нию тя́ восхвали́ти? Исцеле́ния бо неоску́дно подава́еши приходя́щим к тебе́ с ве́рою и непреста́нно вопию́щим: изба́ви, святи́телю, от вся́ких искуше́ний и до конца́ неврежде́нных на́с соблюди́.

 

О́крест стоя́ще ра́ки моще́й твои́х, с любо́вию ту́, припа́дающе, целу́ем и ве́рно ти́ вопие́м, блаже́нне: поми́луй святи́теля, престо́л тво́й ны́не украша́ющаго, и до конца́ его́ сохрани́ невреди́ма; христолюби́вым лю́дем на сопроти́вныя побе́ды да́руй и на враги́ одоле́ние.

 

Приими́ хвалу́ от ра́б недосто́йных, святи́телю Иса́ие, и жития́ сего́ непостоя́нную пучи́ну да́руй на́м немяте́жно прейти́, и моли́тву о на́с к Бо́гу сотвори́, че́стно почита́ющих твою́ па́мять, и одержа́щих зо́л и жду́щих на́с изба́ви, да во ве́ки тебе́ велича́ем.

 

Богоро́дичен: Прииди́те, христоимени́тии лю́дие, в честну́ю це́рковь Бо́жия Ма́тере и, покло́ншеся пречу́дному Ея́ о́бразу и ру́це возде́вше, от се́рдца возопие́м: поми́луй на́с, Богоро́дице, недосто́йных ра́б Твои́х, и гра́д на́ш, в не́мже вели́кое Твое́ и многосла́вное и́мя велича́ется, от все́х злы́х свободи́, уго́дника Твоего́ Иса́ии моли́твами, да во ве́ки Тебе́ велича́ем, Чи́стая.

 

Свети́лен:

 

Я́коже пресве́тлая заря́ светоно́сна, яви́ся дне́сь па́мять твоя́, святи́телю преблаже́нне Иса́ие, предвозвеща́ющи на́м пресве́тлаго со́лнца незаходи́мый све́т, пречу́днаго Лео́нтия светоно́сный пра́здник, да моли́твами ва́шими прии́мем оставле́ние грехо́в.

 

Сла́ва, и ны́не: Пощади́ мя́, Го́споди, пощади́ мя́, егда́ прии́деши суди́ти, и не осуди́ мене́ во о́гнь, ни я́ростию же обличи́ мене́, мо́лит Тя́ Де́ва Чи́стая, ро́ждшая Тя́, Христе́, и а́нгел мно́жество со проро́ки, и святи́тели, и му́ченики.

Shopping Cart